czwartek, 13 czerwca 2013

Szpinak z truskawkami polany sosem balsamicznym

Udało mi się jeszcze trafić na szpinak sałatkowy z ekologicznej plantacji. Zrobiłam z niego sałatkę z truskawkami i octem balsamicznym. W oryginalnym przepisie były orzeszki piniowe, ale ja ich nie miałam więc użyłam orzechów włoskich. Uprażone orzechy bardzo fajnie komponują się ze szpinakiem, a potem zagryzione truskawką mm mm... Polecam, warto spróbować. Smacznego!


SKŁADNIKI
100 g szpinaku sałatkowego
garść orzechów włoskich lub piniowych (uprażonych na patelni)
10 - 15 truskawek
50 g parmezanu

sos:
1,5 łyżki oliwy
1 łyżeczka octu balsamicznego
1 łyżeczka soku z cytryny
szczypta soli
szczypta pieprzu

JAK TO ZROBIĆ
Szpinak myjemy, osuszamy. Orzechy włoskie kroimy w drobną kostkę i prażymy na suchej patelni. Truskawki myjemy i kroimy w ćwiartki. Parmezan skrawamy na cienkie wiórki obieraczką do warzyw (ja kupiłam już starty na bardzo drobno). W miseczce lub małym słoiczku robimy sos, dobrze mieszamy i polewamy nim sałatkę. Smacznego! Naprawdę smakuje super :)


Truskawkowy zawrót głowy 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz