czwartek, 17 października 2013

Melba - tort serowy z bakaliami

Dzisiaj przepis na melbę. Jest to ulubione ciasto mojego taty. Wszystkiego najlepszego w dniu urodzin - Tato!


SKŁADNIKI
2 litry mleka 3,2%
400 ml śmietany 18% (2 duże)
3 jajka
150 g masła
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
garść rodzynek
garść żurawiny
garść orzechów włoskich

herbatniki lub biszkopty lub galaretka
polewa czekoladowa

JAK TO ZROBIĆ
Na dno tortownicy wykładamy herbatniki lub biszkopty.

Mleko zagotowujemy. Jajka dokładnie mieszamy ze śmietaną i wlewamy na wrzące mleko. Zmniejszmy gaz na prawie minimum. Co jakiś czas mieszamy ok. 15  minut do powstania serwatki (będą pływać strzępy, które będą oddzielać się od mleka czyli będą małe grudki i płyn koloru przezroczysto-żółtego - zdjęcie obok).

UWAGA! Trzeba uważać żeby nie przegrzać, bo nie powstanie serek. Powstały serek przelewamy przez gęste sito lub gazę. Studzimy.

Masło ubijamy na puch, dodajemy cukier i jeszcze chwilę miksujemy. Do jednolitej masy dodajemy wystudzony serek – po jednej łyżce. Na koniec dodajemy orzechy, rodzynki i żurawinę - mieszamy już łyżką.

Masę serową wykładamy na herbatniki lub biszkopty i wyrównujemy. Przykrywamy i wstawiamy do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem polewamy polewą czekoladową lub posypujemy wiórkami czekoladowymi.



Inna wersja podania
Zamiast tortownicy wykorzystałam formy silikonowe na muffinki. Wlałam do każdej z nich troszkę galaretki i wystudziłam. Następnie do pełna włożyłam masę serową i schłodziłam. Przed podaniem wyciągnęłam ciastko z formy, odwróciłam do góry nogami i polałam polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz