środa, 17 kwietnia 2013

Makaron ze szpinakiem i kurczakiem

Ze szpinakiem mam złe doświadczenia, nie wspominam go dobrze. Po pierwsze niechęć do niego pojawił się w przedszkolu i szkole, wiadomo - jak u wszystkich dzieci, a po drugie kiedyś go zrobiłam i niestety nie wyszedł, bo smakował jak trawa.  
Ten przepis dostałam od koleżanki z pracy - pozdrawiam Cię Dorotko! Okazało się, że szpinak całkiem dobrze smakuje. Danie TO robi się raz dwa trzy, a jakie mm mm pyszności wychodzą. Dla mnie niebo w gębie i od tamtej pory zakochałam się w szpinaku. Smacznego i gorąco polecam!

SKŁADNIKI
na 4 porcje
1 paczka szpinaku mrożonego liście lub 500 g szpinaku świeżego baby
4 ząbki czosnku
1 pierś z kurczaka
makaron - ilość wg uznania
100 g sera pleśniowego niebieskiego (1op.trójkąta sera lazur)
3 łyżki śmietany 18%
1,5 łyżki masła
oliwa

przyprawy
sól
pieprz biały
chili 

JAK TO ZROBIĆ
Pierś z kurczaka myjemy, osuszmy i kroimy w drobną kostkę, doprawiamy solą, białym pieprzem i chilli, mieszamy dolewając oliwę. Smażymy na patelni. 

Szpinak rozmrażamy tzn. wrzucamy na patelnię, przykrywamy i na małym ogniu podgrzewamy. 

W trakcie gotujemy makaron.

Na drugiej patelni, na maśle podsmażamy wyciśnięty czosnek, dodajemy rozmrożony i odsączony szpinak, troszkę solimy i chwilę dusimy.

Następnie dodajemy podsmażonego kurczaka, pokrojony w kostkę ser pleśniowy, cały czas mieszamy. Gdy ser ładnie się rozpuści dodajemy śmietanę. Wszystko dokładnie mieszamy dosłownie chwilę trzymamy na ogniu, dokładamy makaron, mieszamy i gotowe.
 

 






2 komentarze: